Kampaň HEZKÉ VZPOMÍNKY

Darujte ohroženým dětem šanci na lepší vzpomínky

Výtěžek ze sbírky pokryje chybějící náklady na provoz a mzdy pracovníků našich center a umožní zkvalitnění a větší dostupnost našich služeb.

Za jakoukoliv Vaši pomoc děkujeme!

Podpořte Dům tří přání a přispějte tisícům ohrožených dětí na lepší vzpomínky.

Pravidelně

 

Jednorázově

 

Tisícům ohrožených dětí zatím hezké vzpomínky na dětství schází

Kampaní Hezké vzpomínky chceme poukázat na to, že vzpomínky na dětství mají zásadní vliv na celý náš další život. Naše dětství rezonuje v dospělosti v každém z nás. Jsou vzpomínky, ke kterým se rádi vracíme, které nás posilují v obtížných chvílích, přinášejí nám radost.

Mnoho ohrožených dětí má ale jen omezenou možnost vzpomínat na své dětství jako na něco hezkého. Ohrožených dětí ve společnosti navíc každoročně přibývá. Každé 12. dítě v ČR je ohrožené* a potenciálně traumatizované tím, co prožívá doma nebo ve škole. V každé obvyklé třídě základní školy jsou tak možná 2 nebo 3 takovéto děti!
Nejsmutnější je, pokud je pro dítě situace až tak k neunesení, že sáhne k dobrovolnému odchodu ze života. Ročně se tak rozhodne 40 dětí **.

Ohroženým dětem, které se ocitnou v těžké životní situaci, pomáhá organizace Dům tří přání už přes 20 let. Za tu dobu jsme zlepšili život více než 4000 rodinám s dětmi. Dle našich zkušeností odborná práce s celou rodinou má příznivý vliv na životní situaci až 85 % dětí. Naším cílem je, aby děti mohly vyrůstat ve své rodině a v podmínkách, které pro svůj zdravý vývoj potřebují, a na své dětství měly hezké vzpomínky, navzdory těžkostem, které musela jejich rodina překonat.

 

* Zdroj: Národní strategie ochrany práv dětí 2021-2029, MPSV
** Zdroj: ÚZIS ČR

Video ke kampani

Pro realizaci audiovizuálního díla jsme vybrali kreativní studio Družina, které se zabývá tvorbou veřejně prospěšných kampaní. Studio Družina stojí za vytvořením návrhu koncepce spotu až po finální realizaci. Režie se ujal Jan Látal, zakládající člen Družiny, střih měla pod palcem Michaela Klakurková

Koncepce spotu vychází z myšlenky, že vzpomínky na dětství jsou důležitým stavebním kamenem života každého člověka. Dospělí protagonisté vzpomínají na hezké okamžiky, které v dětství prožili. Záběry jsou laděny do pastelových barev, aby navozovaly příjemnou až snovou atmosféru, hudba je nenucená a uklidňující. Jako kontrast jsou do výpovědí dospělých vloženy prostřihy dětských herců, které ztvárňují ohrožené děti. Děti jsou na šedém pozadí a ve zvukové stopě slyšíme zvuky, jež provázejí nevyřčené vzpomínky. Vzpomínky, na které se v tu chvíli nikdo neptá a nikdo s nimi nepočítá, ale přesto zásadně děti v jejich dospělém životě ovlivňují, Možná víc, než se zdá.  

Kampaň podporují

ceska-televize
kino-evald
kino-atlas

Hezké vzpomínky a její protagonisté

Veronika Arichteva a Stella Mohoritová

https://youtu.be/Bhzgh5tNHqY

Roman Týc a Jonáš Lada

https://youtu.be/LL0fuOD8OQc

Do Thu Trang a Lea Kostelníková

https://youtu.be/b8FUKYL4pPM

Dospělí protagonisté nedostali otázky předem, jejich výpovědi jsou tudíž autentické. Ve spotu sami za sebe vystupují: herečka Veronika Arichteva, výtvarník a performer Roman Týc, bloggerka Do Thu Trang, herec Jan Vlasák, marketingový ředitel Petr Lukavec a novinářka Markéta Ostřížková

Dětské postavy ve spotu jsou smyšlené a děti při natáčení neutrpěly fyzickou ani duševní újmu. Dětských rolí se ujali: Lea Kostelníková, Jonáš Lada a Stella Mohoritová

Hezké vzpomínky v médiích

Spot bude k vidění v předprojekci od 1. 10. po dobu deseti dnů v kinech Aero, Bio Oko, Přítomnost a Světozor. Od 10. 10. do 24. 10. v Kině Pilotů. Dále v Komorním kině Evald a Atlas v termínu 13.-18. 10. a 27. 10.-6. 11. a také v kině Lucerna.

Česká televize zařadí spot do celostátního vysílání programů ČT1, ČT2, ČT24, ČT art, ČT sport v období od 24. 10. do 6. 11. dle svých programových možností.

Na našem YouTube kanálu jsou uloženy všechny verze spotu.

Vše kolem kampaně Hezké vzpomínky můžete sledovat také na našich sociálních sítích Facebook a Instagram. Příspěvky jsou označeny hashtagem #hezkevzpominkynadetstvi.

 

Spot je během listopadu k vidění na informačních dotykových obrazovkách ÁMOS Vision ve více než 300 školách po celé ČR. Interaktivní portál je zaměřen na prevenci a osvětu a je dostupný pro 170 tisíc žáků a studentů.

 

Tiskové zprávy

Newsletter

Mediální výstupy

Fotosoutěž

camera-solid

Fotografie je médium, které pro uchovávání vzpomínek bylo zrozeno. Všechny vzpomínky z dětství si není možné pamatovat, ale ty, co mají navíc k sobě příběh nebo historku, na ty se nezapomíná. Pojďme si ty hezké vzpomínky na dětství připomenout a společně je sdílet v rámci fotosoutěže.

Výsledky fotosoutěže jsou k dispozici ZDE.

8

dětí ze sta je ohrožených.

25 %

dětí je obětí šikany.

40

dětí ročně spáchá sebevraždu.

Zahrada pro duši, příspěvková organizace © 2024